http://www.green-report.ro/raport-cdp-companiile-isi-pun-singure-un-pret-pe-emisiile-de-carbon/
În comparaţia cu anul trecut, de 3 ori mai multe companii evaluează preţul pe care ar trebui să îl plătească pentru propriile emisii, se arată într-un raport publicat sâmbătă de organizaţia Carbon Disclosure Project. Astfel, companiile încearcă să evalueze riscurile şi să anticipeze impactul pe care l-ar putea avea un acord global care ar impune companiilor să plătească pentru dioxidul de carbon generat.
Numărul companiilor care au declarat că şi-au estimat costul emisiilor de gaze cu efect de seră a crescut de la 150 în 2014, la 437 în 2015. În plus, alte 583 de companii şi-au anunţat intenţia de a calcula costul per tona de carbon produsă în următorii 2 ani. Asia a înregistrat cea mai mare creştere faţă de anul trecut: de la 8 companii în 2014, la 93 în 2015.
Principalele motive pentru care companiile fac aceste estimări sunt dorinţa de a stimula investiţiile în energii verzi şi în reducerea emisiilor, precum şi cea de a atenua impactul unor reglementări viitoare.
Conform autorilor raportului, mediul de afaceri ia în serios problema schimbării climatice:
„Schimbările climatice sunt un factor important în luarea deciziilor de business şi în planificările bugetare din cadrul companiilor de success. Odată cu aşteptările ca guvernele să ajungă la un acord global semnificativ pentru limitarea emisiilor de gaze cu efect de seră, creşte şi numărul companiilor care se pregătesc serios să includă taxarea pe emisiile de carbon în planul de business."
Atât autorităţile, cât şi mediul de afaceri se aşteaptă ca, la conferinţa Naţiunilor Unite de la Paris din luna decembrie, liderii mondiali să agreeze un acord climatic care să cuprindă şi plata pentru emisiile de gaze cu efect de seră (carbon pricing).
Cât cred companiile că ar trebui să plătească
Companiile care şi-au făcut publice estimările consideră că ar trebui să plătească între 357 şi 1 dolar pentru fiecare tonă de dioxid de carbon emisă. Numeroase companii, precum Campbell Soup sau Colgate-Palmolive, nu au dat publicităţii cifrele exacte, chiar dacă le-au estimat.
Printre companiile incluse în raport se numără: Samsung, BMW, Daimler, Jaguar, Renault, Marks And Spencer, Volkswagen, Danone, Carlsberg, Heineken, Unilever, OMV, Societe Generale, Novo Nordisk, KLM, Saint-Gobain, Holcim, Enel, E.ON, GDF SUEZ, General Motors, Walt Disney, Chevron, Exxon Mobil, Delta Air Lines, Google şi Microsoft.